Week 3 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Michelle Oosterveer - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Michelle Oosterveer - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

14 Februari 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Zo inmiddels al 130 uur erop zitten! zo'n 30 maaltijden gegeven, aan zo'n 90 kinderen, zo'n 200 luiers verschoond en zo'n 30 in de therapy room door gebracht. Inmiddels weet ik al een hoop trucjes om het eten binnen te krijgen en ik steek al minder veiligheidsspelden in mijn vingers bij het dicht maken van de luiers! Gelukkig bevalt het nog erg goed. En het is leuk dat we een steeds betere band krijgen met de kinderen.

Deze week veel geoefend samen met Sagareeka en gesproken met de fysiotherapeut over Sagareeka. Het zit er waarschijnlijk echt in dat ik haar kan leren lopen. Ik merk dan zelfs nu al in 2 weken verschil! ze kon eerst alleen met rugleuning zitten en nu kan ze zelfstandig op mijn buik zitten (dus haar voetjes lager dan het gedeelte waar ze op zit) de fysio zegt dat ik absoluut met haar moet blijven trainen en het is dan ook erg leuk om resultaat te zien van de energie die ik erin stop.

Mijn rug begint denk ik te wennen aan het vele tillen want de rugpijn is al een stuk minder.

De akka's (verzorgende hier) beginnen we steeds beter te kennen ondanks dat de communicatie zeer moeizaam gaat. Dit is erg fijn. Helaas gaan maandag de enige andere twee vrijwilligers (één Nederlands de ander Duits) weg wat we erg jammer vinden want hier konden we wel nog goed mee communiceren. Maar we hebben gehoord dat er in april 10 Nederlandse vrijwilligers komen dus dat is gezellig.

Helaas deze week wel de verjaardag van mijn lieftallige vriendje gemist en uiteraard Valentijnsdag maar ik denk wel aan je hoor lieverd!

En helaas zijn we er vandaag achter gekomen dat ons visum aanvragen mogelijk nog een probleem wordt.
Maar we zijn nu van plan om 21 februari ons visum te verlengen tot 8 april want dan gaan we 2 weekjes in Thailand chillen en dan hopen we in Bangkok een visum voor drie maanden te kunnen krijgen bij de ambassade van Sri Lanka zodat we tot 7 juli een visum hebben om hier te blijven. Maar krijgen we deze niet dan komen we terug naar Sri Lanka krijgen we op het vliegveld weer een toeristen visum voor 30 dagen en zullen we na een maand op en neer naar India moeten zodat we opnieuw het land inkomen en weer een nieuw toeristenvisum voor 30 dagen krijgen. Dit wordt dus mogelijk nog een heel gedoe! Maar komt goed! Zien we India misschien ook nog.

Ik heb ook weer flink wat foto's gemaakt, zie foto's.

x Michelle

  • 15 Februari 2014 - 12:20

    Je Lieftallige Vriendje:

    Super leuk ! ❤️

  • 18 Februari 2014 - 23:53

    Jolanda:

    Hey meiske, heb ff je foto's bekeken leuk hoor en je verslag is ook weer leuk.
    Wat heb je Levi toch verwend met zijn verjaardag en valentijn super leuk.Gelukkig gaat t wat beter met je rug,en super dat de kindjes vorderingen maken, zou mooi zijn als je ze kunt leren lopen door jou inspanning.Vrijdag gaan wij spuiten halen voor Levi dan is stap 3 ook afgerond en dan op naar stap 4 hahah. Nou de groetjes en tot t volgende verslag liefs jolanda xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Sri Lanka

Michelle

Ik ben een 20 jarige hbo-verpleegkunde studente en ik ga voor 5 maanden stage lopen bij het prithipura infants home in Sri Lanka, Hendala, Wattala

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 7155

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 07 Juli 2014

Sri Lanka

Landen bezocht: