Na 6 weken - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Michelle Oosterveer - WaarBenJij.nu Na 6 weken - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Michelle Oosterveer - WaarBenJij.nu

Na 6 weken

Door: Michelle Oosterveer

Blijf op de hoogte en volg Michelle

07 Maart 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Na deze vijf weken stage zitten we inmiddels op 325 uur van de 720 en dus zitten we nu al over de helft van onze stage uren heen. Morgen vertrekken we voor twee weken naar het noorden van het land en daarna zullen we via skype ons tussenbeoordelingsgesprek hebben met onze stagebegeleidster in Nederland.

Ondanks dat het werken nog steeds erg leuk is hier hebben we afgelopen twee weken ook wat mindere dingen mee gemaakt. Ik heb een infectie gehad aan mijn voet waarvoor ik uiteindelijk naar de dokter moest en penicilline van heb gekregen, van deze penicilline was ik weer goed ziek geworden dus heb ik twee dagen plat gelegen in het weekend. Lieke heeft een infectie gehad in haar oog waarvoor we na twee doktersbezoeken ook naar het ziekenhuis zijn geweest. Inmiddels zijn we gelukkig na twee weken weer helemaal genezen en zullen we morgen fris aan onze reis van twee weken beginnen.

Vandaag zijn we een dagje wezen kijken op een andere locatie van prithipura namelijk de school. Hier wonen komen de kinderen terecht die te goed zijn voor de locatie waar ik werk. Vaak worden gehandicapte baby’s naar deze locatie gebracht en hier worden ze opgevoed en getraind om te leren eten en zich aan te kleden en als ze goed genoeg zijn gaan de kinderen naar de school locatie. Zijn de kinderen niet goed genoeg dan blijven ze op deze locatie. Op de school wonen 150 kinderen en op deze locatie wonen 85 kinderen. We vertrokken vanochtend met het busje en deden er op de heenweg 2,5 uur over. Deze school ligt namelijk hoog in de bergen. Het was heel leuk om deze kinderen te zien omdat ze zo blij zijn om je te zien en je zo hartelijk ontvangen.

We vertrekken morgen richting Kitulgala waar we gaan raften en zullen daarna overnachten in Hatton. Hierna gaan we door naar Adam’s peak een berg van 2200 m hoog en deze zullen we via de trap beklimmen. Na Adam’s peak overnachten we in Dambulla als tussenstop onderweg naar Polonaruwa waar een Boeddha ligt van 14 m. Hierna vertrekken we richting Anuradhapura en we zullen eindigen aan de westkust waar we dolfijnen gaan zien.

nieuwe foto's --> zie foto's

• 07 Maart 2014 - 18:28

Marisja:

Heeeeel veel plezier komende 2 weken! Ga er lekker van genieten! En succes met het trap lopen en elke tree tellen he hihi. Doe voorzichtig met alles:)

Xx❤️

• 07 Maart 2014 - 20:37

Monique:

Vind het erg leuk om op de hoogte te blijven van al jullie belevenissen.
    Wat zullen jullie genieten de aankomende 2 weken.
    Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's.
    Veel plezier alvast en blijf allebei nu maar weg bij de dokters.
    Groetjes monique en Bart

• 07 Maart 2014 - 21:16

Mama:

hoi schatje...jullie hebben het de laatste tijd niet getroffen. Hoop dat het vanaf nu
    alleen maar genieten wordt. Even geen luiers verschonen en mondjes voeden maar lekker genieten van al het moois daar in Sri Lanka. Doe voorzichtig en blijf smeren tegen die ellendige muggen.
    Hoop dat je veel dieren zult zien en misschien zwemmen met de dolfijnen.
    Dat zou helemaal geweldig zijn he? Veel plezier...dikke kus...mama

• 08 Maart 2014 - 12:43

Jolanda:

Hey meiske, leuk om weer iets van je te lezen, hopelijk voor jullie geen dokters bezoeken meer. leuke foto's weer. Je heb er al heel wat uurtjes op zitten dus nu tijd voor ontspanning, geniet van jullie avontuur en kijk goed uit xxx veel liefs Jolanda